Rosa Räven Textil (830304-xxxx) bedriver verksamheten för Rosaraven.se och följande villkor gäller för samtliga beställningar från Rosaraven.se inkl subdomäner.
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Provtid Täcken
Jag erbjuder en provtid på 14 dagar. Vid ånger kan du återsända täcket mot fraktkostnad, (295:-Gäller ej Gotlandsfrakt)
OBSERVERA ATT :Täcket får inte ha fläckar, tagit doft eller på annat sätt blivit påverkat eller skadat. Tänk på att skydda täcket vid användning. Vid retur kontakta mig inom 14 dagar på elin@rosaraven.se . Din frakt bokas av mig via postnord, fraktsedel sänds via mail .Vid Gotlandsfrakt sker returlämning i Visby. När täcket kommit i retur och blivit kontrollerat görs återbetalning inom 7 dagar via Klarna .Vid skador eller annat som påverkar täcket kommer kunden debiteras . Provtiden gäller endast vid köp i webbutiken . Ditt täcke är nyproducerat och är inte använt av någon om detta inte framgår tydligt i beskrivningen vid köpet.
Ångerrätt
Din ångerrätt gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara och kunden godkänt korrektur gäller ingen ångerrätt.
Du har inte ångerrätt om:
Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Ångerrätt gäller ej om du har mottagit ett presentkort.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Garantier och reklamationsrätt – enligt konsumentköplagen
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom tvätt i fel temperatur, solblekning, felaktig hantering/förvaring, slitage över normalt slitage, och annan yttre påverkan.
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.
Privat Policy
”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Leveranser
Leveranstiden är normalt ca 3–7 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat men då får du information om det. Om du inte har hört något och undrar vart din beställning är så kontakta gärna oss. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
Leveransbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.
Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-
Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet.
Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas och dokumenteras med foto. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss på din bekostnad.
Returer om varan är defekt eller om vi har packat fel stå står vi för den nya frakten från oss till dig.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror vid skadad eller defekt vara.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
Anti-SPAM policy
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.
Som kund till Rosa Räven Textil kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.